Onkyo TX-NR5009

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Onkyo TX-NR5009 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,1

lecram1 01-05-2013
Geschreven voor: Onkyo TX-NR5009

In antwoord op de vraag welke speakers ik gebruik kan ik het volgende melden.
Focal Labs vloerstaand de 826S,achter 826S surround,Subwoofer 800,centerspeaker 800C.
Kabels van Oehlbach en voor de receiver aansluitingen gebruik ik Monster Bananen pluggen
Sinds kort in het bezit van de DMP-BDT500 Blu-Ray speler
Ben nu op zoek naar een cd speler voor mijn audio.
Ik gebruik nu mijn Ipod touch 64 voor audio.
Ik heb nu hogere cijfers gegeven waardoor hij van mij nu een 9 krijgt !

lecram1 01-05-2013
Geschreven voor: Onkyo TX-NR5009

In antwoord op de vraag welke luidpeakers ik heb aangesloten ?
De Focal Lab 826S vloer en 826S surround de 800W Subwoofer en de 800C centerspeaker deze totale set is nu 7 jaar oud en worden sinds een jaar of 4 vrij veel gebruikt - ze zijn enige tijd opgeslagen geweest.
De speaker kabels zijn van het merk Oehlbach,met Banaan stekkers van Monster aansluitingen voor de receiver.
Ik heb nu wat hogere cijfers gegeven omdat,zoals ik al eerder schreef het een complexe machine is en daarvoor geef ik gebruiksgemak een 6.
De mogelijkheden en vormgeving heb ik beiden een 10 gegeven.
De geluids kwalitiet een 9 en misschien dat dit nog wel een 10 kan worden als ik de juiste DVD speler kan vinden voor mijn audio CD`s ?
Ik heb sinds 2 weken de Panasonic DMP -BDT 500 aangesloten en kan niet anders zeggen,nadat ik alles opnieuw heb afgeregeld het geluid geweldig is met Blu-Ray !!

lecram1 11-01-2013
Geschreven voor: Onkyo TX-NR5009

Na de afkrakende mening van deze machine,kan ik nu wel iets
na een half jaar wat schrijven.

Geluids kwalitiet:
Via mijn Ipod klinkt het niet verkeerd...en wanneer ik via mijn DVD naar muziek luister dan klinkt het mooi (op de pure audio stand).
Ik ben nu op zoek naar een goede CD speler maar vindt het moeilijk om er een te vinden... en ik ben op zoek naar een blu-ray speler...hiervan lijkt mij de Panasonic BT-500 als eerste de optie.

Mogelijkheden:
Het is en blijft een complexe machine, maar misschien is hij daarom ook wel interessant te noemen daarom voor de mogelijkheden !

Gebruiksgemak :
Zoals ik hierboven beschrijf kan je niet echt zeggen dat hij gebruiksgemakkelijk is, maar dat vindt ik in mijn geval wel weer oke omdat je dan weer elke keer iets nieuws ontdekt.

Vormgeving:
Dit is erg persoonlijk.....

Duurzaamheid :

De techniek en dan met name het visuele gedeelte veranderd zo snel dat duurzaamheid moeilijk valt uit te drukken ?

lecram1 23-09-2012
Geschreven voor: Onkyo TX-NR5009

Heb deze Onkyo nu een paar weken in mijn bezit.
Bij DVD klinkt het mooi....maar bij audio,tja wat zal ik zeggen...erg bedroevend.
Eerste instantie gaf ik het een paar weken de tijd om het apparaat te leren.
je hebt hem gauw door en dan kan je de instellingen in de praktijk waarmaken.... (dus niet !!).
Misschien heb ik mij voor het eerst bij de aanschaf van audio laten leiden door de meningen van anderen en ook door de test rapporten....deze schrijven hem helemaal de hemel in.....
In de praktijk komt hij,althans bij mijn mening niet tot zijn recht.
Wat ook opvalt is dat bij het uitschakelen bepaalde instellingen niet opslaat óók al geef je die wel aan in het scherm.
Mijn vorige receiver -pioneer VSX-D2011 klonk mooier...maar door de HDMI heb ik hem helaas moeten vervangen en kwam nogmaals door anderen en test rapporten bij dit merk terecht.
Eerste plaats was de keus op de Yamaha A3010 gevallen.
Ik heb in het verleden Yamaha gehad en vondt het altijd mooi klinken.
Nu zit ik met dit véél te dure apparaat opgescheept !!!
Duurzaamheid ? gezien de aanschaf moet hij een paar jaar meegaan......
Onkyo.....voor mij....NOOIT,NOOIT MEER !!!

danike 14-02-2013

Beste, sta me toe om een kleine reactie te plaatsen en jou te vragen welke speakers hierop zijn aangesloten. Ik heb zelf al vele jaren ervaring (nu 25)met ONKYO en kan dit merk niet anders bestempelen als zeer hoogstaand. Heb nu net zelf een nieuwe receiver (TX-NR3010) aangeschaft en mijn oorspronkelijke KEF luidsprekers aangesloten. Het geluid is gewoonweg machtig net zoals op mijn vorige amplifier. Alleen is het even wennen naar het gebruik van alle mogelijkheden van dit toestel. Ik kijk nu uit om mijn installatie te vervolledigen met een home-cinema speaker systeem.